اخبار
1402/12/23 چهارشنبهبه همت انجمن شعر و ادب دانشگاه پیام نور بوشهر
مراسم رونمایی از کتاب «نقش فراگیر شبکه‌های اجتماعی در تحولات میدان شعر معاصر» نوشته زنده‌یاد فراز بهزادی برگزار شد.
به همت انجمن شعر و داستان دانشگاه پیام نور بوشهر، مراسم رونمایی از کتاب «نقش فراگیر شبکه‌های اجتماعی در تحولات میدان شعر معاصر» نوشته زنده‌یاد فراز بهزادی؛ استاد مدعو دانشگاه پیام نور بوشهر برگزار شد.

.

به گزارش روابط عمومی دانتشگاه پیام نور استان بوشهر این مراسم در روز یکشنبه 20 اسفند و در سالن کنفرانس دانشگاه پیام نور بوشهر، با سخنرانی دکتر یدی، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه پیام نور آغاز شد و در ادامه، دکتر سید ابراهیم بهزادی، شاعر و پدر زنده‌یاد فراز بهزادی، ضمن سخنرانی درباره شخصیت ادبی فراز، از برگزارکنندگان مراسم تقدیر کرد.
در بخش‌های بعدی این آیین که با حضور برخی از اساتید دانشگاه و جامعه ادبی استان بوشهر در سالن کنفرانس دانشگاه پیام‌نور به همت انجمن شعر و داستان این دانشگاه برگزار شد، محمدرضا بحرانی، رضا معتمد، علیرضا عمرانی، مجید عابدی، حسین باقری و ابراهیم شاکری‌مطلق درباره فراز بهزادی و کتاب «نقش فراگیر شبکه‌های اجتماعی در تحولات میدان شعر معاصر» او که دو سال بعد از مرگش به همت انتشارات «زمزمه‌های روشن» با مدیریت عبدالله رئیسی منتشر شده، به ایراد سخن پرداختند که در بخش پایانی از این اثر رونمایی شد.
در بخشی از این مراسم، عبدالله  رئیسی با اشاره به اهمیت کتاب «نقش فراگیر شبکه‌های اجتماعی در تحولات میدان شعر معاصر» گفت: آنچه فراز بهزادی در این کتاب پیش روی مخاطب گذاشته، نه نقد ادبی برای تبیین و تحلیل یک موضوع یا متن ادبی؛ بلکه بسط مبانی یک نظریه ادبی برای کاربست آن در زمینه شعر و ادبیات است.
قابل ذکر است فراز بهزادی، شاعر و منتقد ادبی جنوبی در ٢٠ اسفند ١٣۵٩ در خورموج متولد شد و در ٢٩اسفند ١۴٠٠ در تهران بدرود حیات گفت. از فراز بهزادی سه مجموعه «شعر بگو در ماه خاکم کنند»، «عصر گرد و خاکسپاری من» و «اخبار چاقو به دست» منتشر شده‌است.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر