برگزیده ها
1401/12/15 دوشنبه
دانشگاه پیام نور استان بوشهر نیازمند نگاه نو و ویژه از سوی مسئولان است
بوشهر- ایرنا- رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر گفت: این دانشگاه باید از سوی مسئولان استان با نگاه ویژه و ممتاز دیده شود چرا که در هر دو سفر رئیس جمهور مصوبه‌ای برای دانشگاه پیام نور نداشتیم.

.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد چمکوری روز دوشنبه در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: دانشگاه پیام نور استان بوشهر اکنون مشکلات جدی در حوزه زیرساخت و تجهیزاتی مانند رایانه و سیستم سرمایشی دارد که چنین موانعی چالشی مهم فراروی پیشرفت و تعالی دانشگاه است.

وی بیان کرد: این دانشگاه در اقصی نقاط استان بوشهر از دیلم تا عسلویه فعال است و با داستن ۶۰ عضو هیات علمی، ۶۰ مدرس رسمی، ۴۰۰ استاد مدعو در مجموع ۹ هزار و ۲۵۰ نفر دانشجو دارد که در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر ادامه داد: اکنون دانشگاه پیام نور استان بوشهر در ۸۰ رشته تحصلی فعالیت دارد که درخواست افزایش ۱۱ رشته کارشناسی ارشد نیز در دست پیگیری است.

وی یادآور شد: دانشگاه پیام نور تنها دانشگاه برخوردار استان بوشهر در رشته کارشناسی گردشگری و هتل‌داری است که در همین راستا پیشنهاد راه اندازی این رشته در مقطع ارشد نیز داده شده است.

چمکوری ادامه داد: دانشگاه پیام نور به عنوان دانشگاهی با هویت مستقل است که خود را رقیب هیچکدام از دانشگاه‌‎ها نمی‌داند و به عنوان دانشگاهی باز دسترسی به آموزش و تحصیل را به صورت غیرحضوری و نیمه حضوری فراهم کرده است.

وی یادآور شد: رویکرد راهبری دانشگاه پیام نور استان بوشهر این است تا دانشجویان در سال نخست و یا سال دوم بتوانند در شغلی متناسب با رشته تحصیلی خود اشتغال داشته باشد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان بوشهر گفت: این دانشگاه برای هر رشته، نهادی بالادستی نیز مدنظر قرار داده است که به عنوان نمونه در رشته زیست شناسی با وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی، رشته حقوق با کانون وکلا و سایر مراجع حقوقی ارتباط دارد.

چمکوری ادامه داد: برخی رشته‌ها بر خلاف دوران قدیم نیاز است از حالت انزوا خارج و پیوند مستحکمی با نهاد بالادستی خود برقرار کند که در این زمینه تعامل‌های ارزشمندی با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر محقق شده است.

وی افزود: برای خروج رشته‌ها از انزوا و برقراری ارتباط موثر بین دانشگاه و صنعت، دانشگاه پیام نور استان بوشهر برنامه‌های ویژه در دستور کار دارد.

رئیس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز بوشهر نیز گفت: دانشگاه پیام نور یکی از نهادهای آموزشی توانمند و تاثیرگذار است که در مدت زمان فعالیت خود در استان بوشهر ارمغان آور دستاوردهای علمی متنوعی برای هم استانی ها و حتی دانشجویایی از سایر نقاط کشور بوده است.

مهرداد جشنی پور افزود: در شرایط کرونایی که عمده مراکز آموزشی با چالش مواجه شدند دانشگاه پیام نور با بهره گیری از تجارب ارزشمند خود در آموزش های غیرحضوری، آموزش را با کیفیت و سطحی قابل قبول تداوم داد.

وی ادامه داد: بوشهر استانی با چشم‌انداز صنعتی است که این روند ایجاب کرده تا نهادهای دانشگاهی ارتباط خود را با صنعت تقویت کنند.

جشنی پور اظهار کرد: در چنین شرایطی دانشگاه های استان و بویژه پیام نور باید از هم اکنون با تمرکز فعالیت خود در رشته های متناسب با چشم انداز صنعتی استان در اندیشه تربیت نیروی انسانی متخصص با نیازهای صنعت، کشاورزی و اقتصاد دریامحور باشد.

وی گفت: یکی از دلایل اصلی در تحقق نشدن سهم بومی های استان بوشهر برای اشتغال در واحدهای صنعتی کمبود نیروی تحصیل کرده و متناسب با فعالیت صنایع استان است که دانشگاه‌ها باید در این زمینه نقش آفرینی موثری داشته باشند.


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر