برگزیده ها
1401/7/12 سه‌شنبه
تفاهم‌نامه گردشگری بین دانشگاه پیام نور استان بوشهر و اداره گل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر به امضاء رسید
در راستای توسعه بخش گردشگری پایدار تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه پیام نور استان بوشهر و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر به امضاء رسید.

.

لزوم توجه به بخش خصوصی در توسعه گردشگری
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان بوشهر صالح رحیمی؛ فرماندار شهرستان بوشهرگفت: امروزه صنعت گردشگری اهمیت بسیار فراوانی در بیشتر کشورهای دنیا دارد و درآمد ارزی بسیاری از همین راه محقق می‌گردد و برای توسعه گردشگری ضروریست که از بخش خصوصی بطور ویژه حمایت شود.
پیشنهاد شهر خلاق و برندسازی گردشگری بوشهر
در ابتدای جلسه رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر ضمن تبریک هفته گردشگری با اشاره به وجود رشته های گردشگری و هتلداری در مقطع کارشناسی در دانشگاه پیام نور استان بوشهر بر لزوم تقویت همکاری دانشگاه بعنوان یک مرکز علمی- پژوهشی با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری برای توسعه گردشگری در شهر بوشهر تاکید کرد.
محمد چم‌کوری در ادامه گفت: دانشگاه پیام نور ایده ایجاد شهر خلاق در یکی از حوزه‌های گردشگری بعنوان مثال شهر خلاق در یکی از حوزه‌های موسیقی مذهبی، غذا یا ادبیات و همچنین برندسازی گردشگری شهر بوشهر را ارائه داده است.
ایده و پروپوزال این طرح برای شورای شهر بوشهر و سایر ارگانهای مرتبط ارسال گردیده و در دست بررسی می‌باشد.
توسعه زیرساختهای گردشگری در سطح استان
سپس مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر گفت: استان بوشهر ظرفیت فراوانی در زمینه گردشگری طبیعی و صنعتی دارد و در کنار اینها مهمان‌نوازی فراوان مردم بوشهر باعث جلب توجه گردشگران به استان گردیده است.
اسماعیل سجادی‌منش افزود از دیگر مزیتهای گردشگران در سطح استان گردشگری ارزان می‌باشد.
ایشان در ادامه افزود جهت توسعه گردشگری در سطح روستاها برنامه‌ریزی کرده‌ایم و برای توسعه آن پیگیریهای لازم انجام شده است.
در پایان این جلسه تفاهم‌نامه همکاری با موضوعات ذیل امضاءگردید.
استفاده از توانمندیهای علمی- تخصصی دانشگاه پیام نور و هنچنین ارتقای دانش تخصصی و توسعه مهارتهای کارکنان و ذی‌نفعان بخش گردشگری
همکاری در زمینه تولید محتوای علمی، آموزشی، فرهنگی و رسانه‌ای
حمایت از رویدادهای کارآفرینی در بخش گردشگری
معرفی بوشهر بعنوان شهر خلاق و برندسازی گردشگری شهر بوشهر

 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر