برگزیده ها
1401/4/7 سه‌شنبه
مواد مخدر و اعتیاد یکی از جدی‌ترین و مهمترین آسیب‌های اجتماعی است
دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر: بسیاری از سایتهای اینترنتی و شبکه‌های ماهواره‌‌‌ای ترویج این باور غلط تلاش می‌کنند که خیلی از مواد مخدری که امروز در جامعه هست اعتیاد‌آور نیست و این موضوع آسیب اجتماعی فراوانی دارد.

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان بوشهر همایش روز جهانی  مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه پیام‌نور استان بوشهر برگزار گردید. در این مراسم دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر ضمن گرامیداشت یاد 3800 شهید مبارزه با مواد مخدر و 12500 نفر از کسانی‌که در این راه سلامتی خود را از دست داده‌اند به ابعاد مختلف(اجتماعی، اقتصادی، سیاسی،امنیتی، بهداشتی و فرهنگی) خساراتی که مواد مخدر و روانگردان به جامعه وارد نموده است پرداخت.
ارسطو ترکمان منش گفت: متاسفانه مواد مخدر به یک تجارت نامشروع و غیرقانونی تبدیل شده است. سایتهای سایبری و شبکه‌های ماهواره‌‌ها برای ترویج و تبلیغ و ایجاد باورهای غلط بویژه در بین جوانان و نوجوانان تلاش می‌کنند که این باور غلط را جا بیندازند که خیلی از مواد مخدری که امروز در جامعه هست اعتیاد‌آور نیست.
وی در ادامه با اشاره به تبعات اجتماعی مواد مخدر گفت: این مواد باعث انواع بزه‌کاری‌ها، قتلها، خشونتها و سرقتهایی که انجام می‌گیرد می‌شود و همچنین طلاق و کودک‌آزاری را در بین خانواده‌ها افزایش می‌دهد.
دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اشاره به تبعات سیاسی مواد مخدر گفت: کسانی که مخالف نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند در صددند بواسطه ترویج انواع مواد مخدر اعتماد عمومی مردم را نسبت به نظام کاهش دهند و مردم رانسبت به حاکمیت بی‌اعتماد کنند.
وی در ادامه گفت: از دیگر خسارتهای مواد مخدر در حوزه بهداشت است چراکه مصرف این مواد باعث شده مصرف‌کنندگان از لحاظ روحی و روانی و جسمی بیمار شوند. شیوع بیماریهای عفونی نظیر ایدز، هپاتیت و بیماریهایی که مرتبط با مصرف مواد مخدر هستند بویژه در افرادی که این مواد را به شیوه خطرناک مصرف می‌کنند؛ که بعد از مدتی مصرف مخدر سنتی تبدیل به مصرف کنندگان صنعتی تبدیل می‌شوند شدت می‌گیرد.
ترکمان منش سپس  به حوزه فرهنگی پرداخت که دشمنان نظام در صدد هستند که از راه تهاجم فرهنگی و از طریق جنگ نرم، مواد مخدر (زلزله خاموش) تبلیغاتی در بین جوانان انجام می‌دهند که آنان را گرفتار و اسیر این مواد کنند. سپس گفت که وضعیت دانشگاههای استان ما در مقایسه با استانهای همجوار و سراسر کشور در موقعیت خوبی است و به این دلیل از مسئولین دانشگاهها که عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هستند در بحث پیشگیری و آگاه‌سازی تقدیر نمود.
ترکمان منش همچنین در حوزه دانشجویی گفت: بیشترین گرفتاریها را ما در فصل امتحانات داریم، چرا‌که میلیونها قرص روانگردان در همین فصل کشف می‌گردد. در همین زمان جمعی هستند که درصددند دانشجویان را اقناع کنند که با مصرف این مواد هم درک مطلبشان بیشتر می‌گردد و هم مدت زمان بیشتری برای مطالعه بیدار می‌مانند.


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر