با معرفی ایده های برتر رویداد کارآفرینی نخل خرما دربوشهر به کار خود پایان داد. اولین رویداد کارآفرینی نخل و خرما با عنوان پروند به میزبانی دانشگاه پیام نور استان بوشهر با معرفی ایده های برتر به کار خود پایان داد.با هدف شناسایی و حمایت از ایده‌های جدید در زمینه نخل و خرما  در بوشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استا بوشهر به ایده‌های اول تا سوم رویداد کارآفرینی نخل و خرما به ترتیب مبلغ بیست وپنج میلیون، بیست میلیون وپانزده میلیون ریال جایزه داده شد و همچنین شش ایده برتر نیز از حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت برخوردار خواهند شد.

در این رویداد، حامد پریچه، فضل الله بوستانی وامید علی زاده با طرح نانو پاک کننده‌های سطوح با استفاده از برگ و روغن هسته خرما به عنوان تیم اول انتخاب شد.

مقام دوم نیز به صورت مشترک به تیم نرگس منصوری فرد، پریا منصوری فرد، پوریا منصوری فرد با ایده تولید خمیر فلاف پالپ از ضایعات درخت خرما (مواد اولیه تولید کاغذ) و زهرا برقک، فخرالسادات فرودی و سجاد آذرکف با ایده فرآوری هسته خرما و روغن گیری رسید.

تیم نرگس منصوری‌فرد، پریا منصوری فرد، پوریا منصوری فرد با ایده تولید ذغال فشرده از ضایعات درخت خرما به مقام سوم دست یافتند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهردر آیین اختتامیه رویداد کارآفرینی نخل و خرما«پروند» اظهار داشت: پیوند علم و صنعت، علم و کشاورزی، علم و ظرفیت های موجود موجب بهره وری بهتر می شود.

دکتر محمدرضا بحرانی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور خواستار این پیوند است، افزود: با توجه به اینکه دغدغه امروز جوانان اشتغال است، لذا می توان با برگزاری این چنین استارت آپ ها زمینه را برای اشتغال پایدار جوانان فرآهم کرد.

وی بیان کرد: نخل و خرما یکی از ظرفیت های خوب در استان بوشهر است که می‌توان از آن برای ایجاد اشتغال پایدار استفاده کرد.

دکتر بحرانی افزود: تجربه گذشتگان، علم و توانایی جوانان می تواند نقطه قوت خوبی برای موفقیت و توسعه یک بخش باشد.

 از برنامه های جنبی این رویداد برگزاری نمایشگاه محضولات نخل خرما توسط برندهای برتر این حوزه بود.

 
امتیاز دهی