كوچك يا بزرگ كردن بخش .:..
عضو هیات علمی دانشگاه تهران درمراسم روز دانشجوی دانشگاه پیام نور بوشهر شناخت دشمن بهترین راه مقابله با آن است عضو هیات علمی دانشگاه تهران درمراسم روز دانشجوی دانشگاه پیام نور بوشهرگفت: آنچه امروز مردم ایران به آن نیاز دارند غرب ستیزی یا غرب گرایی نیست بلکه باید غرب شناس باشیم زیرا بهترین راه برای مقابله با دشمن شناخت آن است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان بوشهر دکتر  ابراهیم فیاض به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه پیام نور بوشهرگفت: در ایران گرفتار یک جریان هستیم و جهان را نمی شناسیم زیرا اگر دنیا را می شناختیم، وضعیت ما این نبود و مانند کارتن موش و گربه فقط دنبال هم نبودیم و خرابکاری نمی کردیم.

فیاض با تاکید براینکه راه دشمنی و پیشرفت شناخت است گفت: ما در این زمینه جهل داریم و نفرت باعث عدم شناخت می شود.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: خودشناسی باید درجریان جهان شناسی باشد و این با دشمنی، حب و بغض انجام نمی شود زیرا دشمنی تنها منجر به جهل می شود.

فیاض در بخش دیگری از سخنان خود گفت: لازمه دانشگاه های امروز تجلی و عمق بخشی به هنر است اما اکنون جای آن در این مراکز فرهنگی خالی است.

وی اظهارداشت: هنر و موسیقی نخستین جایی است که دین در آن تجلی می یابد و وقتی این امر در دانشگاه ها نباشد موجب پرخاشگری و باعث می شود که امروز آرامش در جامعه کم شود.

وی با تاکید بر اهمیت بازتولید دانشگاه ها اظهار داشت: اگر فرهنگ غربی نمی خواهیم باید دانشگاه ها در بازتولید فرهنگ پیش قدم باشند.

این مردم شناس اجتماعی با تاکید بر ضرورت شناخت داشته های خود در بخش های مختلف گفت: جهانبخش کردی زاده (بخشو) ازجمله میراث گرانبهای فرهنگی جنوب است که باید به نحو مطلوب شناخته شود.

وی تاکید کرد: اگر می خواهید دانشگاه عمیق باشد باید در آن هنر تولید شود و این باید وجه مشترک همه دانشگاه ها به شمار آید.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: وقتی با یک سخنرانی همه چیز به هم می ریزد، ناشی از وجود مشکل ذهنی، فکری و احساسی است که به دلیل ضعف در ادبیات بیانی نمی توانیم احساس خود را به زبان آوریم.

وی با بیان اینکه هرگونه عکس العمل در ارتباط با موسیقی ربطی به دین ندارد گفت: دربحث هنر مشکلات زیادی در کشور داریم این درحالی است که بسیاری از مشکلات دانشگاه ها با هنر برطرف می شود.

این مردم شناس اجتماعی اضافه کرد: خودبیانی دانشجویان بسیاری از مشکلات دانشگاه ها را حل می کند و باعث از بین بردن پرخاشگری می شود.

وی بیان اینکه امروز با لکنت زبان اجتماعی برخورد می کنیم که باعث پرخاشگری می شود تاکید کرد: عقب ماندگی به دلیل ضعف در خودبیانی دانشگاه هاست چون دانشگاه ها در این زمینه ضیف هستند.

فیاض خطاب به دانشجویان دانشگاه پیام نور بوشهر گفت: نگویید ما در بوشهر از مرکز دور هستیم با تقویت هنر، رسیدن به خودبیانی و استفاده درست از داشته ها و ظرفیت های خود می توان به پیشرفت رسید.

وی با تاکید براینکه هنر به عنوان نخستین مقوله بعد از دین برای پیشرفت در جامعه به شمار می رود اضافه کرد: امروز به جای ساخت مجموعه ای درباره امام حسین (ع) مختارنامه را می سازیم چون هنر در ایران عقب مانده است و نمی دانند می توانند چهره حضرت عباس (ع) را نشان بدهند یا خیر.

وی یادآورشد: دین درهنر متجلی و باعث خلاقیت می شود و نبود هنر در دانشگاه به معنی انحطاط است.

وی اضافه کرد: دانشگاه به معنی ارائه بحث های علمی و نقد درهمان زمینه است این درحالی است که اکنون دانشگاه ها مرکز شلوغ بازی و دانشجو و استاد پرخاشگر هستند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر بازتولید گفت: کشور ما تنها تهران نیست بلکه بوشهر، چابهار، تبریز و بندرعباس و همه شهرهای این سرزمین جزو ایران هستند و باید ظرفیت های آنها را شناخت و از آنها استفاده کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور بوشهر گفت: امروز در دانشگاه ها به رشد خلاقیت، فناوری علمی و فرهنگی نیاز داریم.

حجت الاسلام مسعود داستار افزود: در 16 آذر سال 1332 رژیم طاغوت با قلدری وارد دانشگاه و باعث کشتار جوانان زیادی شد اما با مقاومت مردم و دانشجویان امروز در محیط دانشگاه 2 گروه با 2 دیدگاه و نظر در چارچوب قانونی براحتی می توانند سخن بگویند و اظهار نظر کنند.

وی بیان کرد: دانشجو یعنی مطالبه گری، آزاد اندیشی، عدم وابستگی، شناخت حقوق مردم، همه جانبه نگر که زبان گویای جامعه است.
دراین مراسم به قید قرعه کمک هزینه سفر زیارتی مشهد به چهار نفر از دانشجویان اهدا شد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر