اخبار
1397/11/17 چهارشنبهمسئول نهاد  نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور
راه خروج از معظلات اجتماعی نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی است
مسئول نهاد  نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور: ما درکشور با مشکلات و معظلات اجتماعی وربرو هستیم که برخی ازآنها را از طریق مسایل فرهنگی و اموزش مهارت های  و نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی  باید حل کنیم.

.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان بوشهر مسئول نهاد  نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهپیام نور کشور  درجمع اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه پیام نور استان بوشهر گفت ما درکشور با مشکلات و معظلات اجتماعی روبرو هستیم ودلیل آن فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی است.

حجت الاسلام نبوی در خصوص اهمیت سبک زندگی اسلامی گفت: ما از سبک زندگی اسلامی فاصله گرفته ایم وباید دوباره به  این سبک زندگی برگردیم.

مسئول نهاد  نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور تاکید کرد دراین میان وظایف بخش آموزشی ما ازجمله دانشگاه ها و مدارس بسیار مهم است و علاوه برآموزش باید به تربیت نیز توجه جدی شود.

حجت الاسلام نبوی در خصوص نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی در جامعه 9 راه حل را ارایه کرد و گفت: اولین را ه  نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی :تقویت باورها و ارزش های دینی در جامعه است

وی راه دوم را تاکید برآموزش های کاربردی و مصداقی که نمونه عینی آن سبک زندگی پیامبر بود که توانست سبک اعراب نیمه وحشی جاهلی را تبدیل به سبک زندگی تعالی جویانه و پیشرو کند و ایشان هرگز به آموزش های کلی اکتفا نکردند و ریزترین مصادیق را در گفتار و کردار خود انجام دادند.

 حجت الاسلام نبوی تاکید برآموزش اخلاق حرفه ای را روشی دیگر برای نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی دانسا و اذعان کرد: ما در بسیاری از حرفه ها هیچ گونه آموزشی درباره اخلاق حرفه ای ندیده ایم و این موجب ایجاد معظلات فراوانی شده است. ظرفیت اصناف درکشور ما یک ظرفیت بزرگی است که اگر جه گیری فرهنگی پیدا کند می توتند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند.

مسئول نهاد  نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور ادامه داد:ترویج عزت فرهنگی  می تواند یکی دیگر ازاین روش های رسیدن به سبک زندگی اسلامی باشد و ملت ما به خوبی درعرصه های اعتقادی و سیاسی این دو اصل را پیداه کرده است. ویکی از راه های مقابله با سبک زندگی غربی و غیر اسلامی سرایت دادن این روحیه در مسایل فرهنگی و اقتصادی است.

وی عدالت و نظم ساختاری را یکی دیگر از راه ها  دانست  وافزود:برای نهادینه سازی سبک زندگی مطلوب نباید به راه حل های درونی اکتفا کرد تقوا و عدالت فردی هرچند لازم است اما برای جامعه سازی کافی نیستند. استفاده درست از ظرفیت مساجد درکشور و ظرفیت اماکن زیارتی هم می تواند دراین راه گره گشا باشد زیرا هم اکنون هفتاد هزار مسجد درکشور وجود دارد.   همچنین استفاده بهینه از ظرفیت هیات های مذهبی می تواند دراین زمینه گره گشا باشد

وی اجرای بدون کم و کاست قانون دربرابر متخلفان از عوامل موثر در تغییر سبک زندگی مردم به سمت اسلامی شدن دانست و دراین خصوص تشریح کرد:  عامل بسیاری از تخلفات فرهنگی ما مسایل فرهنگی نیست؛زیاده خواهی ها ،طمع ورزی ها و مشتهیات نفسانی بی پایان را نیز باید درنظر گرفت.

 حجت الاسلام نبوی در خصوص آخرین پیشنهاد دراین خصوص گفت: اصلاح رفتار مسئولان و ذینفوذان دراین زمینه بسیار مهم است چرا که یکی از مهمترین شیوه های اصلاح آسیب ها و فرهنگ سازی درست اصلاح رفتار و فرهنگ مسئولا ومتولیان جامعه است.


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر