كوچك يا بزرگ كردن بخش .:..
معاون دانشگاه پیام نور استان بوشهر تیم دانشگاه پیام نوربوشهر رتبه نخست مسابقات چالش جاذبه را کسب کرد. معاون دانشگاه پیام نور استان بوشهر:تیم دانشجویی پاسارگاد از دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر رتبه اول مسابقات علمی چالش جاذبه (نجات تخم مرغ) را کسب کرد.

 

 

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان بوشهر معاون این دانشگاه گفت: در حاشیه هجدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر استان بوشهر مسابقه دانشجویی چالش جاذبه ،نجات تخم مرغ،  با حضور دانشجویان دانشگاه های استان برگزار شد.

 

 مهندس مهدی نامدارزادگان افزود: تیم دانشجویی پاسارگاد از دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر رتبه نخست این مسابقات را  کسب کرد. و تیم های دانشجوییEGG MAG از دانشگاه خلیج فارس و تیم پاسار گاد از دانشگاه پیام نور بوشهر موفق به کسب رتبه های دوم و سوم شدند.همچنین تیم egg man  از  دانشگاه خلیج فارس امتیاز نخست ایده پردازی را کسب کرد و تیم  خلیج فارس بالاترین امتیاز ساخت سازه را به دست آورد.

 

همچنی  مهندس طاهره عزتی دبیر اجرایی این دوره از مسابقات درخصوص هدف اصلی از طراحی این مسابقات گفت:این مسابقات  در دنیا  جهت کسب ایده هایی برای طراحی و ساخت سازه ها و مکانیزم هایی است که بتواند انسان را در ارسال و پرتاب کاوشگرها به سیاره های دیگر و همچنین به حداقل رساندن آسیب های وارد بر این کاوشگرها یاری کند.

 

عزتی اعلت استفاده از تخم مرغ در این مسابقه را حساسیت و ظرافت آن برشمرد و تاکید کرد: شرکت کنندگان باید سازه خاصی ساخته و تخم مرغ را به گونه ای در آن جاسازی می کردند که با سقوط سازه از ارتفاع مشخص (پرتاب حدوداً 10متر)، تخم مرغ از سازه خارج شده و کمترین آسیب را ببیند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه در این گونه مسابقات ابتکار و خلاقیت در ارائه ایده ای نو برای محافظت تخم مرغ و همچنین داشتن طرح فنی و مهندسی و از پیش طراحی شده به سالم ماندن تخم مرغ کمک می کند، خاطر نشان کرد: دانشجویان در این مسابقه روشی را طراحی کرده بودند که نحوه فرود تخم مرغ به گونه ای باشد که ضربه ناشی از برخورد باعث شکستگی آن نشود و برای این کار باید شتاب گرانش، زاویه پرتاب ، وزن ، ابعاد سازه و پارامترهای سطح تخم مرغ و زمین مورد بررسی قرار می گرفت.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر