كوچك يا بزرگ كردن بخش .:..
موفقیت دانشجویان پیام نور مرکز بوشهر در مسابقات کشوری ACM تیم دانشجویی(ACM) دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر موفق بهکسب رتبه سوم درمیان دانشگاه های پیام نور کشور شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان بوشهر اولین دوره مسابقات ملی دانشجویی ACM  با شرکت دانشگاه های سراسر کشور به میزبانی دانشگاه پیام  نور در بابل برگزار شد.

دراین دوره از مسابقات 22 تیم از دانشگاه پیام نور و بیست تیم از سایر دانشگاههای کشور  اعم از دولتی و آزاد شرکت داشتند که تیم دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر توانست دربین دانشگاه های پیام نور مقام سوم و درمجموع مقام سیزدهم کشور را کسب نماید.
مدیرگروه رشته کامپیوتر دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر دراین
خصوص گفت: تیم acmدانشگاه پیام نور مرکز بوشهر  با حضور سه نفر ازدانشجویان به نام های  کیوان آذرشب،محمد حسین زنده پی واحمد مزارعی کلاس های  آموزشی منظمی  زیر نظر خانم اسماعیلی برگزار نمود و توانست برای حضور دراین مسابقات آمادگی لازم را کسب نماید.

ایراهیم صحافی زاده در خصوص مسابقات acmگفت: مسابقه‌ی برنامه‌نویسی دانشجویی ACM بزرگترین مسابقه‌ی برنامه‌نویسی است که از سال ۱۹۷۷ برگزار می‌شود و تأکید آن بر تقویت کار گروهی، مهارت‌های برنامه‌نویسی و توان حل مسئله در بین دانشجویان رشته‌های مرتبط با علوم و مهندسی کامپیوتر است.

وی افزود:این رقابت علمی بین‌المللی که در نوع خود معتبرترین محسوب می‌شود، دانسته‌های علمی، مهارت‌های برنامه‌نویسی و توان کار گروهی دانشجویان را به رقابت می‌گذارد. مؤسسه‌ی ACM در سال ۱۹۴۷ تأسیس شد و نخستین جامعه‌ی علمی و آموزشی علوم و مهندسی کامپیوتر در دنیا محسوب می‌شود. این مسابقه هر سال در چند مرحله در سطح جهان برگزار میشود. مراحل ابتدایی توسط دانشگاه‌ها به طور داخلی، مرحله‌ی بعد توسط سایت‌های منطقه‌ای و مرحله‌ی نهایی آن توسط انجمن جهانی ACM برگزار می‌ شود.

دانشگاه صنعتی شریف نیز متولی برگزاری یکی از مسابقات منطقه ای آسیا تا سال ۱۳۸۹ بوده است، اما پس از این سال سهمیه مسابقات منطقه ای ایران به دانشگاه تهران منتقل گردید و مسابقات سال ۱۳۹۰ به میزبانی دانشگاه تهران برگزار گردید. اما در سال 1391 مجددا دانشگاه صنعتی شریف اقدام به برگزاری این مسابقه نمود و تا به حال نیز این مسابقات در این دانشگاه برگزار میگردد.

 

 

 

 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر