كوچك يا بزرگ كردن بخش .:..
رییس دانشگاه پیام نور استان بوشهر: سازمان استاندارد را می توان پل ارتباطی مراکز علمی با مراکز صنعتی برشمرد . سخنرانی رییس دانشگاه پیام نور استان بوشهر در سمینار آموزش تدوین استانداردهای ملی به مناسبت هفته پژوهش

 

 به گزارش روابط عمومی دانشگه پیام نور استان بوشهر رییس این دانشگاه  در خصوص اهمیت علم و دانش گفت:پیدایش علم و دانش با خلقت انسان برابری می کند و همواره بشر در صدد آن بوده که بفهمد و درک نماید. علم و دانش در زندگی انسان دارای جایگاه ویژه ای است. نقش علم در زندگی انسان این است که راه سعادت، تکامل و راه ساختن را به انسان می آموزد. علم، انسان را توانا می کند که آینده را همان گونه که می خواهد بسازد. علم مانند ابزاری در اختیار خواست انسان قرار می گیرد و طبیعت را آن چنان که انسان بخواهد و فرمان دهد می سازد.

 دکتر جلالیان در ادامه افزود: اما نکته دیگری که در جوامع امروز مورد توجه جدی قرار گرفته است  ارتباط بین علم وصنعت است .در جوامع امروز دولت ، دانشگاه و صنعت درعین حالی که استقلال خودرا حفظ می کنند در فرایند توسعه فناوری وارد قلمرو یکدیگر می شوندو بین آنان همپوشانی وظایف و ماموریت ها به وجود می آید؛ پس دانشگاه در کنار دو ماموریت  آموزش و تحقیقاتی خود  می بایست ماموریت سوم خود که مشارکت بیشتر ومستقیم در فرایند توسعه  فناوری و نوآوری تکنولوژیک است را مورد توجه قرار دهد.

 وی ادامه داد :مطالعه عوامل پیشرفت در کشورهای توسعه  یافته حکایت از آن دارد که تغییرات موفق بوجود آمده در آن کشورها حاصل تقویت ابتکارها، خلاقیت ها، از طریق همکاری و تعاون دانشگاه وصنعت با حمایت هاپیوسته دولت شکل می گیرد. البته در آن کشور ها نیز این رابطه از ابتدا نبوده است و دانشگاه راه خودش را می رفته وصنعت نیز راه خودش؛  اما نیاز به ارتباط با صنعت خیلی زود احساس شد و  شکل گرفت.

 دکتر جلالیان با بیان اینکه  ارتباط صحیح و منطقی صنایع با دانشگاه منتج به آبادانی و استقلال صنعتی و اقتصادی کشور می شود، خاطرنشان کرد: امروزه هیچ کشوری در ارتباط میان صنعت و دانشگاه تردیدی بخود راه نمی دهد و لازمه پیشرفت اقتصادی، ارتباط مداوم و سازنده مراکز دانشگاهی با مراکز صنعتی و دستگاه های اجرایی کشور است و سازمان استاندارد را   می توان  پل ارتباطی مراکز علمی با مراکز صنعتی برشمرد .

شایان ذکر است سمینار آموزش تدوین استاندارد های ملی به مناسبت هفته پژوهش با حضور مدیرکل آموزش و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران ، بیش از 120 نفر از مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و  اعضای هیئت علمی دانشگاه ها در استان بوشهر برگزار شد.

 

.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر