كوچك يا بزرگ كردن بخش .:..
به میزبانی دانشگاه پیام نور استان بوشهر نشست تخصصی دانشگاه در بستر محلی برگزار شد. به منظور بررسی مسایل اجتماعی و فرهنگی دانشگاه های استان نشست تخصصی دانشگاه در بستر محلی به میزبانی دانشگاه پیام نور استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان بوشهر دراین نشست که با حضور معاون پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم روسا و اعضای هیات علمی دانشگاه های استان بوشهر در دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر برگز ارشد  رییس دانشگاه پیام نور استان گفت: امیدواریم این نشست زمینه ای برای برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها باشد. چون با وجود تلاش های زیادی که دراین زمینه انجام شده مقوله فرهنگ در دانشگاه ها نظام مند نبوده است که امید داریم این روند بهبود یابد وگام به گام به سمت نظام نامه ای برویم که امکان رصد ارزشیابی برنامه های فرهنگی را داشته باشیم.

 

رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان نیز گفت: عصر ما عصر دم افزا نام گرفته است زیرا لحظه به لحظه در حال پیشرفت و تغییر است  که این نشان می دهد که در  فرایند چهانی شدن  ما دو نوع رویکردباید داشته باشیم یک رویکرد این است که ما جهان محلی شویم یعنی اینکه علم را در خدمت ملی و بوم و زیست خودردرآوریم و یا اینکه جماعت گرا باشیم  ودر محدوده نگرش های محلی خود باقی بمانیم.

 دکتر اسکندری افزود: امروز همه کشورها این دغدغه را دارند که چگونه ارزش ها و باورهای محلی خود را حفظ کنند درعین حال از قافله علم و تکنولوژی و پیشرفت نیز عقب نمانند

بنابراین دربرنامه های فرهنگی این نکته مهم است که با توجه به سیر تحولات منطقه برداشت درستی از وضعیت فرهنگی هم داشته باشیم

  دکتر حسین اسکندری گفت: امروزه فرهنگ موقعیت سیاسی نیز پیدا کرده است و نمی تواند ازآن جدا باشد . درست است که فرهنگ جنبه سیاسی هم دارد اما مهندسی فرهنگی نمی تواند سیاسی باشد.

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر نیزگفت:  امروز دانشگاه فاقد متولی است بنابراین درچارچوب نقشه برنامه علمی کشور حرکت نکرده اند و لازم است که وجاهت علمی رشته های تحصیلی به خطر نیفتد.

دکتر اسماعیل عبداللهی که در خصوص امنیت پایدار در دانشگاه سخن می گفت افزود: امنیت به حالتی اطلاق می شود که فرد درجامعه از هرگونه خطر مصون باشد و دانشگا ها نیز به امنیت نیاز دارند و این امنیت متاثر از امنیتی است که درجامعه وجود دارد.و هرموقع چهار بعد امنیت فاقد اختلال باشد نظم به وجود خواهد امد

وی  افزود: ما دو جامعه امن می توانیم داشته باشیم که یکی جامعه امن متعارف است و یکی جامعه امن متعالی که آنچه مهم است جامعه امن متعالی  است.

 رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر افزود:  نشانه های جامعه امن متعارف  قانون مداری،نظم و مسئولیت پذیری،عدالت محوری و حق مداری است. بنابراین برای داشتن دانشگاه امن باید درچارچوب این سه ویژگی حرکت کنیم .

وی درخصوص تهدید های فرهنگی دانشگاه ها نیز گفت: تهدیدهای فرهنگی دانشگاه های ما یکی فساد علمی به معنای رفتارهای قانون شکنانه علمی است.دوم انحراف علمی و ناهنجاری علمی است که عدول از ارزش های علمی است وسوم هم بی تفاوتی علمی است.

در این نشست همچنین معاون پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دکتر رضا ماحوزی، وبه بیان تعریف و نقش دانشگاه های اجتماعی،دانشگاه های نسل چهار پرداخت و  دکتر خدیجه کشاور عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، به بیان مسایل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی دختران دانشجو پرداختند.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر