كوچك يا بزرگ كردن بخش .:..
سخنرانی استاد علی اکبر رائفی پور در بوشهر به دعوت دانشگاه پیام نور استان بوشهر استاد علی اکبر رائفی پور با دو موضوع ((تحولات منطقه)) و ((رسانه و مدگرایی )) در دانشگاه پیام نور استان بوشهر به سخنرانی پرداخت. این همایش با دعوت و پیگیری نهادنمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه پیام نور استان از استاد رائفی پور وهمچنین با همکار مدیریت فرهنگی دانشگاه پیام نور استان برگزارشد

 

 

سخنرانی اول ایشان با حضور اساتید و دانشجویان و کارکنان دانشگاه های استان بوشهر در سالن اجتماعات آموزش و پژوهش استانداری برگزار شد

در این همایش معاون دانشگاه پیام نور درابتدا اظهار داشت در چند ماه اخیر رویدادهای خوبی در دانشگاه پیام نور استان بوشهر اتفاق افتاده است که موجب رشد وبلندگی و افزایش طراوت و شادابی دانشگاه شده است.

وی در همین خصوص تشریح کرد:میزبانی از نهمین گردهمایی مدیران و معونان آموزشی دانشگاه پیام نور سراسر کشور در آبان ماه در بوشهر،پذیرش میزبانی مسابقات شنای پسران دانشجو در دی ماه سال جاری،برگزاری همایش نماز و حجاب دانشگاه پیام نور دربهمن ماه سال جاری و همچنین آغاز واگذاری عمارت کمندی جهت تاسیس دانشکده هنر و معماری به دانشگاه پیام نور بوشهر نمونه ای این رویدادهاست.

دکتر جاهد جاه همچنین به موضوع همایش پرداخت و تاکید کرد امروز ب توجه به اینکه دشمنان اسلام سعی دارند چهره ای نامطلوب و غیر واقعی از اسلام نشان دهند  ماباید تلاش کنیم چهره ای مطلوب و واقعی بر اساس نص قرآن کریم ،سنت پیامبر و ائمه اطهار به جهان نمایش دهیم.

در ادامه همچنین رییس بسیج اساتید استان بوشهر اظهار داشت:بسیج نیرو و پتانسیل بسیار عظیمی رادر خود نهفته دارد که بسیاری از کشورها هنوز نتوانسته اند آن را درک کنند.

دکتر رچمکوری افزود:الگوی بسیج امروز از مرزهای ایران فراتر رفته است و درکشورهایی مثل عراق و سوریه می توانیم الگویی از آن را مشاهده کنیم.

وی افزود بسیج به عنوان یک نهاد مردمیحضور همه جانبه ای درتمام بدنه کشور داردودرمقابل حوادث گوناگون کشور را بیمه کرده است.

در ادامه این همایش استاد علی اکبر رائفی پور به بررسی اوضاع روز منطقه  واتفاقاتی که در سوریه عراق و لبنان افتاده است پرداخت و اظهار داشت ،حمله اسراییل به حزب الله در سال 2006 و شکست آنان در این جنگ و همچنین ظهور تکفیری ها در سوریه و عراق همه جهت ضربه زدن به ایران و درنهایت ازبین بردنمحور مقاومت در منطقه بوده است .

این استاد دانشگاه افزود:دشمنان محور مقاومت به دنبال قراردادن شیعه و سنی در مقابل هم بودند و چون به نتیجه نرسیدند گروهای افراطی و تکفیری را تقویت کردند.

سخنرانی دوم دکتر رائفی در مجتمع فرهنگی و هنری نه دی برگزار شد و  به صورت بی نظیری مورد استقبال قرار گرفت

رائفی پور در بوشهر: بخدا قسم ماهواره نگاه نمی کنم

استاد علی اکبر رائفی پور در ابتدا کلمه انسان را ریشه یابی کردنه به سه مفهوم:نوسان،فراموشی و خو گرفتن با شرایط زندگی اشاره کردند.

و سپس به رابطه علت و معلول بین عدالت،نظم، زیبایی و حق ارا بیان کرد واسلام و شیعه را به دلیل وجود عنصر عدالت در اصول خود برتر از مذاهب دیگر برشمرد.

این تحلیل گر جوان در ادامه گفت: نصف کتاب گینس جهل کامل است و برخی از رفتار ها و اعمال این کتاب در شان انسان ها نیست که متاسفانه رسانه های غربی بشدت آن را تبلیغ می کنند.

رائفی پور همچنین درباره عدم مدیریت مناسب در دنیا افزود: انسان ها و غربی ها بدون رهبری یک امام معصوم هرگز نخواهند توانست که مدیرت دنیا را انجام دهند و از آمار یک میلیارد و هشتصد میلیون انسان گرسنه مطلق در جهان خبر داد و مستند موبایل خونی را برا مطالعه و بررسی بیشتر ظلم غرب به آفریقا برای دانشجویان معرفی کرد.

نکته قابل توجه ای که در پایان به آن تاکید فراوان داشت تاثیر ناهنجار رسانه های غربی در قالب ماهواره بر روی خانواده های ایرانی بود و در حضور جمع قسم یاد کرد به عنوان یک تحلیلگر رسانه نه در منزل و نه در محل کار ماهواره نگاه نمی کنم زیرا خوب میدانم که برخی تصاویر و صحنه هایی که از ماهواره نمایش داده می شود بر ذهن و نوع رفتار من حتی با خانواده ام تاثیر گذار است.

علی اکبر رائفی پور در پایان گفت: خطر برخی از شبکه های نمایشی ماهواره که خیانت و بداخلاقی در آن ها تبلغ می شود به مراتب بیشتر و خطزناک تر از سبکه های خبری ماهواره است.





 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر