كوچك يا بزرگ كردن بخش .:..
رییس دانشگاه پیام نور استان بوشهر تکریم ارباب رجوع سرلوحه امور دانشگاه است.+ تصاویر دکتر محمد رضا بحرانی: تکریم ارباب رجوع سرلوحه امور دانشگاه است واین موضوع درارزیابی دانشگاه از عملکرد کارکنان نقش اساسی دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان بوشهر رییس این دانشگاه درجمع کارکنان بخش آموزش دانشگاه گفت: کنکور درسالهای گذشته دغدغه های خانواده ها بود و جهت گیری آموزشی متوجه این موضوع بود که  دانش آموزان چگونه وارد دانشگاه شوند.

 دکتر بحرانی ادامه داد: ولی هم اکنون  با توجه به تغییرات جمعیتی دانشگاه های درجه یک کشور نیز دغدغه جذب دانشجو دارندواین فرصت بسیار خوبی برای آموزش عالی درکشور است که بتواند سیاست های مختلف خود را با فراغ بال بیشتری دنبال کند.

 وی با اشاره به پتانسیل های دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور ابزارهای لازم برای رقابت با سایر دانشگاه های کشور در عرصه های مختلف را دارد و اگر ما بتوانیم این ظرفیت هارا به طور کامل بشناسیم و ازآن آگاه باشیم و آنرا به نحو مطلوب به جامعه عرضه کنیم دانشگاه می تواند دردسترسی به اهداف خود موفق تر باشد.

 رییس دانشگاه پیام نور استان بوشهر در خصوص نیازهای نیروی انسانی کشور گفت: امروز وظیفه دانشگاه تربیت دانشجویی است که در امور مختلف  دارای انعطاف پذیری ، خلاقیت باشد و روحیه ایجاد تحول در عرصه های مختلف زندگی  را داشته باشد .

 وی با اشاره به شرایط فعلی دانشگاه بویژه کمبود دانشجو گفت: ما باید بتوانیم در برنامه های خود انعطاف پذیری لازم را ایجاد کنیم و مجموعه عواملی که نیاز به تغییر دارند را شناسیایی کنیم تا بتوانیم به نتایج مطلوب دست یابیم.

دکتر بحرانی در همین خصوص افزود: دانشگاه پیام نور نیز توانسته است خود را با شرایط روز جامعه وفق دهد و برنامه های خوبی برای استفاده ازتکنولوژی های روز در بحث مسائل آموزشی دارد که ازان جمله می توان به کتاب همراه و تلویزیون تعاملی  اشاره کرد که فرصت جدیدی است که دانشگاه جهت ارتقا کیفیت آموزشی فراهم کرده است.

وی تکریم ارباب رجوع را سرلوحه کارهای دانشگاه دانست و افزود: قطعا تکریم ارباب رجوع در ارزیابی کارکنان دانشگاه از اولویت های اساسی است که این امر در ابتدا به اعتقادات ما برمی گردد و سپس ارائه خدمات شایسته به دانشجویان.

 دکتر بحرانی با اشاره به راه اندازی کمیته تحول دانشگاه پیام نور استان بوشهر گفت: کارکنان می توانند انتقادات و پیشنهادات خودرا  در حوزه های مختلف به دبیر کمیته  آمایش و تحول دانشگاه تحویل نمایند که  به بهترین پیشنهاد جوایزی اختصاص خواهد یافت.

در این جلسه که در دانشگاه پیام نور واحد اهرم برگزارشد فرماندار تنگستان گفت: درجهان امروز نقش نیروی انسانی به عنوان بستر توسعه در نظر گرفته می شود و نتایج ارزیابی ها نشان دهنده اثبات این موضوع است.

 عادل دهدشتی با اشاره به خدمات دانشگاه پیام نور گفت: کیفیت آموزش در دانشگاه پیام نور نسبت به سایر دانشگاه ها کیفیت خوبی دارد؛ چون رویکرد دراین دانشگاه کتاب محور است ولی درسایر دانشگاه معولا جزوه نویسی  مورد توجه قراردارد.

 وی افزود: نکته ای که امروز دانشگاه های کشور با آن مواجه هستند عدم مهارت آموزی دانشجویان است که این موضوع یکی از چالش های آموزش عالی کشور است. این موضوع دراستان ما نیز دیده می شود وفارغ التحصیلان دانشگاهای استان نتوانسته اند مهارت های لازم برای بازار کسب و کار و اشتغال را به دست آورند.

بنابراین در دانشگاه  های استان باید رشته هایی که مورد نیاز بازار کار استان است هرچه بیشتر توسعه یابد.

گفتنی است کارگاه آموزشی تبییین و تشریح آیین نامه های آموزشی دانشگاه با حضور کلیه کارکنان آموزش مراکز و واحدها به میزبانی دانشگاه پیام نور واحد اهرم برگزارشد.

دراین کارگاه به مباحثی همچون پذیرش و ثبت نام،آموزش الکترونیکی و توجیه مسائل سیستم گلستان،برنامه ریزی درسی،دانش آموختگان،امتحانات پایان ترم پرداخته شد و درپایان نیز پرسش وپاسخ برگزارشد.























 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر