كوچك يا بزرگ كردن بخش .:..
رییس دانشگاه پیام نور استان بوشهر از هرتشکل ،اندیشه و گروهی که درچارچوب مقررات دانشگاه فعالیت کند حمایت می کنیم. دکتر بحرانی درجمع دانشجویان جدیدالورود: وظیفه داریم از هرتشکل ،گروه و اندیشه ای که علاقمند به فعالیت در چهارچوب مقررات دانشگاه باشد ،حمایت کنیم.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان بوشهر رییس این دانشگاه در جمع دانشجویان جدیدالورود گفت: امروز این تفکر بر دنیا ی علم حاکم است که پژوهش باید کارافرین باشد و نیاز انسان امروز را برطرف سازد و دانش بتواند در عمل تحقق یابد.

رییس دانشگاه پیام نور استان بوشهر در خصوص نیازهای نیروی انسانی کشور گفت: امروز وظیفه دانشگاه تربیت دانشجویی است که در امور مختلف  دارای انعطاف پذیری ، خلاقیت باشد و روحیه ایجاد تحول در عرصه های مختلف زندگی  را داشته باشد .

 وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور  فرصتی را فراهم کرده است  که دانشجویان  درکنار تحصیل بتوانند اشتغال نیز داشته باشند بنابراین ایجاد کلاس های الکترونیک و نیمه حضوری از مزیت های این دانشگاه است.

 دکتر بحرانی با اشاره به به موفقیت های دانشگه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور توانسته است در سال گذشته رتبه اول آموزشی را کسب نماید و جزئ ده دانشگاه برتر کشور درحوزه پژوهش قرارگیرد.

وی با تاکید بر اهمیت تکثر آرائ و عقاید در محیط دانشگاه گفت: هرتشکل ،گروه و اندیشه ای که علاقمند به فعالیت در چهارچوب مقررات دانشگاه باشد وظیفه داریم ازآن حمایت کنیم اما باید این توانایی را داشته باشیم که در صورتی که  با اندیشه های مخالف مواجه شویم پرخاش نکنیم و تحمل و سعه صدر داشته باشیم.

 

در ادامه دکتر  ابوالفضل بهشتی استاد  دانشگاه کاول بروکسل و عضو اتاق فکر اتحادیه اروپا در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت : اقتصاد مقاومتی، الگویی بومی برای حل مسائل اقتصادی کشور است که بر اساس آن نظامات اقتصادی کشور با هدف ایجاد ثبات، پایداری و آرامش در اقتصاد اصلاح و متحول می شود.

استاد  دانشگاه کاول بروکسل ویژگی هایی برای اقتصاد مقاومتی بر شمرد:  اول اقتصاد مقاومتی، ایجاد یک اقتصاد مقاوم، باثبات و پایدار است. ویژگی دیگر اقتصاد مقاومتی، کاهش وابستگی اقتصادی کشور است. کشور ایران، با برخورداری از منابع معدنی و انرژی فراوان، نیروی کار جوان و فعال، قشر دانشگاهی، تحصیلکرده و متخصص، مدیران توانمند و کارآمد و کارگران سخت کوش، نبایستی در تامین نیازهای اصلی خود به کشورهای خارجی وابسته باشد.

ویافزود: اقتصاد مقاومتی، یک اقتصاد سالم و شفاف است. این چهارمین ویژگی اقتصاد مقاومتی است. در اقتصاد مقاومتی، تمامی روابط و فعالیت های اقتصادی از سلامت و شفافیت برخوردار است. پنجمین ویژگی اقتصاد مقاومتی، عبارتست از اینکه اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد انسان پایه و دانش بنیان است. در این اقتصاد ملاک کسب درآمد بیشتر، برخورداری از توانمندی و دانش بالاتر است. صرف برخوداری از زمین یا سرمایه ملاک کسب درآمدهای یک شبه و خلق الساعه در این اقتصاد نیست. بلکه به کارگیری دانش، خلاقیت و نوآری عامل اصلی رشد و موفقیت افراد است.

 عضو اتاق فکر اتحادیه اروپا  ادامه داد: پس اقتصاد مقاومتی، یک اقتصاد فعال و پویا است، الگویی است که نه فقط در زمان تحریم، بلکه در تمامی زمان ها برای کشور مفید و کارآمد است و می تواند مشکلات اساسی اقتصادی کشور و مردم را برطرف نماید. نقطه تمایز آن با سایر مدل های اقتصادی این است که در زمان وزش طوفان ها و بحران های اقتصادی، مقاوم بوده و از استحکام کافی برخوردار است.

در ادامه سید محمد موسوی پژوهشگر و مدرس دانشگاه در خصوص نقش مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت:هیچ تغییری در (فرد یا جامعه) اتفاقی نیست حتی خداوند رحمان هم تغییر و تحول هر جامعه ای را منوط به تغییر درونی خودشان قرار داده است و این سنت الهی است .

مشاور و نماینده دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اقتصادهای دنیا به دو بخش اقتصادهای مهاجم و اقتصادهای مورد هجوم تقسیم می شوند که اقتصاد مهاجم دارای قدرت اقتصادی پایدار هستند و کشورهای دیگر را مورد هجوم قرار می دهند با برنامه ریی بر منابع انسانی و منابع معدنی سیطره پیدا کردن به تدریج غارت می کنند با وابسته کردن اقتصاد مورد هجوم و مردم کشور هدف را استثمار مینمایند با کالاهای خود فرهنگ خود را هم به کشور و مردم هدف صادر میکنند از اقتصاد به عنوان ابزار سیاسی و وسیله سلطه خود بهره میجویند و هر وقت بخواهند کشور هدف و مردم کشور را تحریم می کنند

سید محمد موسوی پژوهشگر و مدرس دانشگاه تحصیل در رشته های علوم اقتصادی- مدیریت و آینده پژوهی – مدرس دانشگاههای دولتی و آزاد اسلامی ( مدیریت صنعتی و اقتصاد) به مدت 27 سال رئیس مرکز مطالعات و سنجش افکار – مشاور و نماینده دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام – عضو شورای مرکزی بنیاد بین المللی صبح قریب – عضو شورای سیاست گذاری و هیات تحریریه نشریه صبح قریب و همچنین سردبیر سایت اندیشکده روابط بین الملل می باشد.

در ادامه زهرا صالحی سده رئیس آموزش مرکز مسایل مربوط به حوزه های کاری خود پرداخت و سئوالات دانشجویان پاسخ گفتند.

گفتنی است مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر  با برنامه های متنوع فرهنگی همراه با تقدیر از نفرات برتر و مقام آور برای دانشگاه  بود و در بین دانشجویان بسته های فرهنگی پخش گردید که مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.



 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر