كوچك يا بزرگ كردن بخش .:..
رییس دانشگاه پیام نور استان بوشهر نام مسابقه دو رعد برگرفته از نام شهید رییس علی دلواری است. رییس دانشگاه پیام نور استان بوشهر: باهدف تجلیل از مقام شهید رییس علی دلواری مسابقه دو صحرانوردی رعد با حضور دانشجویان و دانش اموزان استان بوشهر برگزارشد و این نام برگرفته از نام شهید رییس علی دلواری است.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان بوشهر رییس دانشگاه پیام نور در حاشیه مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقه دو میدانی «رعد» با اشاره به اهمیت توجه به رییسعلی دلواری گفت: نام رییسعلی دلواری باید آغازگر راهی جدید بوده و چه زیباست که در میلاد با سعادت حضرت فاطمه (س)، گام های دانشجویان و دانش آموزان شرکت کننده در مسابقه افتخار داشته باشند تا با تاثیر از آن شهید مبارزه در راه استعمار آغاز گر راهی جدید برای انتقالی پیامی جدید باشند.

بحرانی ادامه داد: در سال گذشته به مناسبت آغاز سال تحصیلی مهمانی به نام پروفسور ابولفضل بهشتی به موزه شهید رییس علی آمد که با حضور در آنجا و زمانی که در جریان رشادت ها و بزرگمردی های شهید رییسعلی دلواری قرار گرفتند، گفتند: « دنیا در حال اسطوره سازی است و در بسیاری از شهرهای پیشرفته دنیا برای تحت تاثیر قرار دادن مردم به خصوص جوانان دست به اسطوره سازی می زنند ولی ممکن ما به عکس اسوره هایمان را حتی سال ها فراموش کنیم. شهید رییسعلی دلواری اکنون می تواند نمادی برای شجاعت و دلیری در سطح دنیا باشد و اگر دنیا با ویژگی های شهید رییسعلی دلواری و کارهای بزرگ او آشنا شود به وجود چنین بزرگمردی در کره خاکی افتخار خواهد کرد. به همین دلیل ما وظیفه داریم برای تا برای برگزداشت نام و یاد وی هرکاری از دستمان بر می آید انجام دهیم. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم از منزل شهید رییسعلی دلواری تا محل شهادت ایشان در تنگک یک مسابقه دو و میدانی برگزار کنید.

وی ادامه داد: در زمانی که در دنیا انواع مسابقات دو و میدانی به نام ماراتن که نماد شکست سپاه ایران است، هر ساله تکریم شود و ما از نام و یاد مردی بزرگ که کارش به مراتب بزرگتر بوده غافل شویم؟

وی با تاکید بر اینکه شکست ارتش استعمار در آن زمان با حداقل تسلیحات  کار بسیار بزرگی به حساب می آید، گفت: به تمام دلایل ذکر شده با همفکری دوستان تصمیم گرفتیم تا نام «رعد» را که بر گفته از نام رییسعی دلواری است به عنوان نماد انتخاب کردیم و امیدواریم این غرش رعد مردم دلوار کشوری و جهانی شده و به همت کسانی که آغازگر این راه بودند، این حماسه بزرگ سال های سال اتفاق افتاده و با شکوه تر از قبل برگزار شود.

رییس دانشگاه پیام نور با تشکر از کسانی که آغاز کننده این راه بودند، ادامه داد: به دنبال این هستیم تا از خانه رییسعلی دلواری تا محلش هادت این بزرگمرد در تنگک به تدریج مسیری را هموار کرده تا این مسیر که باید طولانی تر از ماراتن باشد، به عنوان مسیر مسابقات جدید رعد انتخاب کرده و شرایطی را فراهم آوریم که این مسابقات در تاریخ ماندگار شود.

بحرانی در پایان افزود: این پروژه نمادی فرهنگی در تاریخ این کشور در راه مبارزه با استعمار است و شما دانش آموزان و دانشجویان عزیز آغاز کننده این راه پر افتخار هستید که امیدواریم پایانش شناخت تمام دنیا از ارزش ها و بزرگی های شهید رییسعلی دلواری باشد.

 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر