كوچك يا بزرگ كردن بخش .:..
مدیر پژوهش دفتر پژوهش و فناوری استانداری بوشهر: حمایت های مالی از پایان نامه های دانشجویی سیصد درصد رشد داشته است.



با حضور مدیر پژوهش دفتر پژوهش و فناوری استانداری بوشهر ومدیر پشتیبانی پارک علم فناوری بوشهر جلسه پژوهشی و کارآفرینی دانشگاه پیام نور استان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان بوشهرمدیر پژوهشی دفتر پژوهش و فناوری استانداری بوشهر در جلسه پژوهشی و کار آفرینی دانشگاه پیام نور استان بوشهر گفت: متمرکز شدن طرح های پژوهشی ادارات مختلف در دفتر پژوهش و فناوری استانداری فرصت برابری برای دریافت طرح های تحقیقاتی در اختیار اعضای هیات علمی دانشگاه های استان  قرار می دهد.

حلیمه آبادی افزود :مجری این گونه طرح های تحقیقاتی حتما باید عضو هیات علمی دانشگاه باشد و دیگر محققان صرفا می تواند به عنوان  همکار طرح همکاری داشته باشد.

وی تاکید کرد :در این روش هر هیات علمی می تواند در سال فقط مجری یک طرح پژوهشی باشد و در طرح های دیگر می تواند به صورت همکار به انجام تحقیق بپردازد که این طرح می تواند از دادن رانت های تحقیقاتی جلوگیری کند .

آبادی یادآور شد : ما مجری غیر بومی طرح های تحقیقاتی نخواهیم  داشت مگر این که متخصص مورد نظر در استان وجود نداشته باشد.

وی افزود در راستای طرح های پژوهشی دانشجویی نیز به پایان نامه های کارشناسی ارشد پس از تصویب تا دو میلیون پانصد هزار تومان و دکترا تا پنج میلیون کمک هزینه پرداخت خواهد شد که این موضوع با توجه به مصوبه اسفند 1393 سیصد در صد رشد داشته است البته وی یادآور شد موضوع این پایان نامه ها باید در راستای توسعه استان باشد .

در این جلسه همچنین مدیر پشتیبانی و فناوری پارک علم وفناوری پارک علم و فناوری استان بوشهر نیز حضور داشت و به معرفی خدمات پارک پرداخت.

مهندس منصوری گفت :حمایت از نتایج تحقیقات و پژوهش ها با رویکرد کاربردی و حل   مشکلات جامعه هدف یکی از ماموریت های پارک علم و فناوری است.

وی تجاری سازی نتایج تحقیقات و همچنین حلقه ارتباط بین دانشگاه و صنعت را یکی  دیگراز ماموریت های پارک دانست.

مهندس منصوری یادآور شد :حمایت های پارک علم وفناوری بصورت مادی ومعنوی است که حمایت های  معنوی آن شامل ثبت اختراع وثبت طرح های صنعتی ،ثبت علائم و نام های تجاری با  رویکرد پژوهشی است.

وی حمایت های مادی پارک راتامین هزینه های پژوهشی طرح های مختلف و تجاری سازی آن طرح ها دانست.

مدیر پژوهشی و فناوری پارک علم وفناوری تاکید کرد :ایده های نو در قالب تیم های نو آور شرکت های دانش بنیان پذیرش می شوند که معافیت از مالیات یکی از نتایج این امر است همچنین پارک علم وفناوری می تواند فضای آزمایشگاهی و نیز فیزیکی لازم را در اختیار این شرکت ها قرار دهد.

در این جلسه همچنین طرح های زیر جهت اجرا در سطح مراکز و واحدها به تصویب رسید

1-برگزای کارگاه کارآفرینی تعمیرات سخت افزاری رایانه برای کارمندان،در مرکز بوشهر ،به مدت 6ساعت در مرداد1393

2-برگزاری کارگاه کارافرینی شبکه های رایانه برای کارمندان در مرکز بوشهر به مدت 6ساعت در مرداد 1396

3-برگزاری کارگاه کارآفرینی طراحی صفحات وب برای دانشجویان ،اساتیدعلمی و کارمندان در مرکز برازجان به مدت 30ساعت در شهریور 1393





 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر