كوچك يا بزرگ كردن بخش .:..
اختتامیه دومین دوره طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه پیام نور استان بوشهر مراسم اختتامیه طرح ضیافت اندیشه سال ۹۴ اساتید دانشگاه پیام نور استان بوشهر با حضور آیت الله صفایی بوشهری در مشهد مقدس برگزار شد.

 

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان بوشهر ، در این مراسم که در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی برگزار شد  آیت الله صفایی بوشهری، نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر بوشهر ضمن خداقوت به دست اندرکاران برگزاری این طرح و حسن انتخاب زمان برگزاری در دهه کرامت و آن هم در جوار حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) برگزاری این گونه دوره ها برای اساتید و دانشجویان را موجب خیرات و برکات فراوان دانست.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به نقش مؤثر اساتید دانشگاه در افکار و اندیشه های دانشجویان و به تبع آن بازخورد مستقیم و غیر مستقیم آن بر جامعه و خانواده ها، برگزاری طرح ضیافت اندیشه را یکی از بهترین راه های تقویت اندیشه سیاسی و دینی هم در اساتید و هم به تبع آن در دانشجویان دانست.

وی دانشگاه پیام نور استان بوشهر را یکی از مؤثرترین دانشگاه های استان در زمینه های علمی، فرهنگی و معنوی معرفی کرد که برای استان ولایتمدار و پرتلاش بوشهر موجب خیرات و برکات فراوانی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پایان اظهار امیدواری کرد تأثیر برگزاری این دوره ها به گونه ای باشد تا اشتیاق و بینش دانشجویان در امور سیاسی، فرهنگی و معنوی بالاتر رود و شاهد بلوغ بیشتر مردم در این زمینه های کلیدی و مهم باشیم.
حجت الاسلام جمشیدی راد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور نیز  با تبریک دهه کرامت ضمن تشکر از برگزاری مناسب و با کیفیت طرح ضیافت اندیشه اساتید و دانشجویان پیام نور استان بوشهر در سال ۹۳ و ۹۴ این دانشگاه را در بین دانشگاه های کشور به عنوان یک نمونه و الگوی مناسب معرفی کرد که طی دو سال گذشته توانسته است بسیاری از اهداف از پیش تعیین شده را محقق سازد.

وی همچنین با تمجید از دوره های برگزار شده در این طرح و تعداد شرکت کنندگان، رضایت بالای شرکت کنندگان از اساتید آموزشی را دلیلی بر موفقیت این طرح دانست و ابراز امیدواری کرد که در سال های آینده این شرایط عالی و رو به رشد ادامه پیدا کند و برنامه های متنوع تر همراه با تعداد شرکت کنندگان بیشتری در آن حضور پیدا کنند.

رییس دانشگاه پیام نور استان بوشهر نیز در این مراسم  ضمن تبریک  دهه کرامت و هفته دولت گفت:جادارد دراینجا  یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی بدارم و برای دولت تدبیر و امید از خداوند سلامتی و موفقیت و سربلندی مسئلت دارم.

 وی افزود:بدون تردید حضرت علی بن موسی الرضا(ع) فخر همه ما ایرانیان و وجود حرم مطهر ایشان در شهر مشهد برای این خاک و بوم دارای خیر و برکت است.

 دکتر جلالیان هدف از حضور اعضا محترم هیات علمی در این سفر معنوی شرکت در طرح ضیافت اندیشه بوده است. همواره این گونه فعالیت های فرهنگی در جهت ایجاد فضایی پر شور و نشاط در بین اساتید و دانشجویان نقش موثری دارد. چرا که اعتقاد ما بر این است که دانشگاه محور توسعه است و دانشگاه میزبان جوانان هست که مهمترین سرمایه های اجتماعی هستند و لذا تمام تلاش خود را انجام دهیم که اعتماد اجتماعی در بین جوانان رشد کند و این فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در بین اساتید و انجمن ها و تشکل های دانشجویی یکی از مهمترین راه های تحقق این هدف است.

 رییس دانشگاه پیام نور استان بوشهر افزود:دانشگاه پیام نور استان بوشهر در سال ٩٤ برنامه های مشخص و مدونی در بخش های علمی و آموزشی و فرهنگی در حوزه اساتید و دانشجویان در راستای توسعه کیفی دانشگاه در نظر دارد و این توسعه با همت و همفکری و خرد جمعی تمامی نیروهای علمی و اداری دانشگاه محقق می گردد.

در ادامه حجت الاسلام یوسف جعفری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان بوشهر اهم برنامه های برگزار شده در این طرح را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه ۴۰ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام نور استان از مجموع ۶۰ هیأت علمی موجود همراه با خانواده های خود در این دوره حضور داشتند که برای اعضا برنامه های آموزشی و فوق برنامه به مدت ۱۶ ساعت و برای خانواده ها نیز برنامه های زیارتی و تفریحی متنوعی در نظر گرفته شد.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان بوشهر تصریح کرد: اساتید شرکت کننده در این دوره در دو گروه آموزشی اندیشه سیاسی اسلام سطح ۲ و اخلاق حرفه ای سطح ۱ تقسیم شدند.

 وی جلسه های هم اندیشی با موضوع سلفی گری معاصر و داعش، بررسی توافق هسته ای و کارگاه آموزشی نقد فیلم های هالیوودی با موضوعیت مهدویت و آخر الزمان را از دیگر برنامه های این دوره برشمرد.

 

حجت الاسلام جعفری در پایان خاطر نشان کرد: در کنار برنامه های آموزشی تشرف دسته جمعی به حرم مطهر رضوی، بازدید از آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی، بازدید از عمارت تاریخی هارونیه، تشرف به مرقد مطهر امام زادگان یاسر و ناصر از برادران امام رضا (ع) و بازدید از بازار طرقبه نیز برای اساتید و خانواده ها به عنوان برنامه های جانبی در دستور کار قرار گرفت.

 

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از دکتر جلالیان رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر و همچنین دکتر تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی به جهت پشتیبانی مالی و میزبانی طرح به رسم یادبود از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اهداء لوح یادبود و هدایایی تشکر و قدردانی به عمل آمد.










 

 






 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر