كوچك يا بزرگ كردن بخش .:..
اختتامیه طرح ضیافت اندیشه دانشجویی دانشگاه پیام نور استان بوشهر در مشهد برگزار شد. مراسم اختتامیه طرح ویژه سیاسی فرهنگی دانشجویان دانشگاه پیام نور استان بوشهر با حضور حجت الاسلام والمسلمین دشتی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان بوشهر در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان بوشهر، مراسم اختتامیه طرح ویژه سیاسی فرهنگی دانشجویان دانشگاه پیام نور استان بوشهر شب گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین دشتی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان بوشهر در مشهد مقدس برگزار شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های پیام نور استان بوشهر با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه به مثابه افسران جوان جنگ نرم هستند که جایگاهی مهم در توسعه فرهنگی و علمی کشور دارند، اظهار داشت: تقویت ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی دانشجویان و ارتقاء معرفت دینی آنها در راستای منویات مقام معظم رهبری از ضروریات درون دانشگاه ها است.

حجت الاسلام یوسف جعفری در ادامه به اهداف کلی این دوره اشاره کرد و ارتقاء سطح اخلاقی و اعتقادی دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور استان بوشهر، تقویت ارتباط دانشجویان با دفتر نهاد و شناسایی و به کارگیری ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی درون دانشگاه را مهم ترین هدف از برگزاری این طرح نام برد.

جعفری خاطرنشان کرد: با عنایت ریاست دانشگاه پیام نور استان بوشهر تعداد 80 نفر از دانشجویان فعال فرهنگی و سیاسی دانشگاه های پیام نور این استان در این دوره شرکت کرده اند که جا دارد از مسئولین دانشگاه پیام نور استان و مسئولین نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور کشور تشکر و قدردانی شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های پیام نور استان بوشهر با بیان اینکه دانشجویان حاضر در طرح ضیافت اندیشه عصاره واحدها و مراکز دانشگاه پیام نور استان بوشهر هستند ابراز داشت: این دانشجویان با عهد بستن با امام رضا کار خود را در دانشگاه ها شروع خواهند کرد و سفیران فرهنگی در دانشگاه و نیز جامعه خواهند بود.

در ادامه معاون اجرایی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان بوشهر برپایی نشست های هم اندیشی، گعده های سیاسی و فرهنگی و اردوهای تفریحی را بخشی از برنامه های اجرا شده برای دانشجویان عنوان کرد و گفت: برپایی مسابقات فرهنگی، برنامه های دسته جمعی ویژه در حرم امام رضا (ع) از جمله افتتاحیه و مراسم وداع، محفل انس با قرآن، ختم دوره ای قرآن، کارگاه حجاب و عفاف، نشست های هم اندیشی، جلسات مشاوره شرکت در سرزمین موج های آبی و پارک ملت برای دانشجویان برگزار شد.

رستمی ادامه داد: تشرف دانشجویان به امامزادگان یاسر و ناصر از دیگر برنامه های فرهنگی این دوره بود و همچنین دانشجویان در روز شهادت حضرت امام جعفر صادق رییس مذهب تشیع همراه با مردم انقلابی مشهد به راهپیمایی و عزاداری پرداختند.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان بوشهر در ادامه با اشاره به حضور پرشور دانشجویان و اساتید دانشگاه در طرح ضیافت اندیشه بیان داشت: طرح ضیافت اندیشه دانشجویی و اساتید با هدف ارتقاء و افزایش سطح معنوی و معرفتی و تعمیق بصریت و بصیرت افزایی دانشجویان و اساتید دانشگاه هر ساله برگزار می شود.

حجت الاسلام دشتی افزود: این طرح در راستای سیاست های ابلاغی شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه های استان بوشهر برگزار می شود و امسال دانشگاه پیام نور این افتخار را دارد که به صورت مجزا این طرح را در جوار حرم امام هشتم به مدت 10 روز برگزار نماید.

وی تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری شما دانشجویان افسران جوان جبهه جنگ نرم هستید، بنابراین نباید میدان فعالیت را خالی گذاشت و با جهاد فرهنگی در دانشگاه ها گام موثری در تحقق دانشگاه اسلامی تمدن ساز بردارید.

وی تاکید کرد: آشنایی با جریان‌شناسی سیاسی و فرهنگی از جمله مواردی می‌باشد که یک دانشجو باید با آنها آشنا باشد و در این دوره به خوبی مورد تأکید قرار گرفته است.

دشتی خودسازی و بهره‌گیری از فضایل اخلاقی و تربیت دینی را از نیازهای دوران دانشجویی دانست و گفت: در طول این دوره ویژه سیاسی فرهنگی به نحو شایسته ای با بهره گیری از اساتید توانمند این هدف محقق شده است و امیدواریم با ورود دانشجویان به دانشگاه ثمره این دوره ها و نشست ها را در سطح دانشگاه مشاهده کنیم.

وی با بیان این که دانشجویان با حضور در شهر مقدس مشهد رفاقت با امام رئوف را آغاز می کنند ابراز داشت: رفاقت با امام رضا(ع) با سایر دوستی ها تفاوت دارد؛ چرا که امام معصوم هرگز دوستداران خود را رها نمی کند و در زمان غربت به سراغ دوستداران خود می آید.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه های استان بوشهر با اشاره به اهمیت کار فرهنگی در دانشگاه ها و سفارشات مقام معظم رهبری ایشان خواستار ادامه روند فعالیت ها در دانشگاه ها توسط فعالان فرهنگی شد.

 

 

 

 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر